Wednesday, May 5, 2010

Inspired


Photos: MiA, RugMeIbiza, Elisabeth Cat

I need to share my new inspirations. Some of these blogs I have checked in on regularly but not added on to my blog list until now (why did I wait so long?) and some of them are brand new members in the blog world. And they are fantastic.

Once again I am bubbling over of excitement and inspiration from all these yummy pictures filled of colours and beautiful creations.

Time. I need more time. I wish I could fly to the moon and just sit there and crochet my days away for a while, get all the projets done that I want to do...

Jag måste dela med my av mina nya inspirationskällor. Några av de följande bloggarna har jag besökt rätt regelbundet och först nu har jag lagt till dom i min blogglista (varför har jag inte gjort det tidigare kan man ju undra???). Andra är sprillans nya bloggare. Och alla är dom helt fantastiska!


Återigen bubblar jag över av inspiration och upphetsning från alla mumsiga bilder fulla med färg och beundransvärda kreationer. Tid. Jag behöver mer tid. Jag önskar att jag kunde flyga till månen och bara sitta där och virka allt det som jag vill virka ett tag....



Elisabeth Cat, what I wonderful place to visit. I just can't get enough of those African Flowers...


Elisabeth Cat, vilken underbar plats att besöka. Jag kan inte få nog av alla dessa Afrikanska Blommor


RugMeIbiza, Swedish girl in Ibiza making BIG crochet creations like baskets and rugs. A new part of the crochet world to explore...


RugMeIbiza, svensk tjej på Ibiza som virkar STORA kreationer såsom mattor och korgar.  En ny del av virkvärlden att utforska...


Min Inspiration, a great place for crafty people. Simply a must have in your blogglist as MiA is THE spider in the network of the crazy creative world of crochet and much more.


Min Inspiration, en fantastisk palts för pyssliga människor. Den ˙uar bloggen måste man bara ha i sin blogglista eftersom MiA ÄR spindeln i nätet i vår helgalna kreativa virkvärld på nätet. 


Yarny, crochet sharing. Very easy to browse, tons of inspiration. If you ever get bored you go here. Founded by MiA, again the spider in the net.


Yarny, virkinspiration. Superenkel att surfa, tonvis av inspiration. Om du någonsin blir uttråkad så titta in här. Nystartad av MiA, allas vår spindel i nätet.




 

3 comments :

  1. Men oj så mycket härlig respons på mina bloggar! Kul att du gillar dem!! Hittar allt möjligt fint här hos dej också... den där babykoftan är ju hur smart som helst :) Ska titta lite närmre här när jag har mer tid ikväll.

    Ang. ringarna. De i min blogg har jag gjort själv på silversmideskurs som jag går på ihop med min dotter. Jag vet tjej som gör väldigt fina och personliga silversmycken, kanske kan hon göra en till dej om du visar min bild..?
    Hon heter Mia och finns på www. miaji.se

    Ha det gott!
    MiA

    ReplyDelete
  2. Hej Annette,
    När det gäller virkning så finns det inget rätt eller fel. Bäst är att göra som man själv tycker funkar bäst :) Skillnaden hur jag gör jämfört med att avsluta varvet med en smygmaska, är att skarven blir osynlig. Märks mest på yttersta varvet :)

    Garnet jag använder till nästan allting är ett 8/4 bomullsgarn. Vartofta säljer det till bra pris om man köper större mängder. Jag använder oblekt (ibland vitt) som jag färgar själv med panduros batikfärger.
    Virknålen är en Boye 2/2.25. Stickar gör jag med stickor nr 3. Det är tunnt, men jag är så van vid det nu att jag knappt tänker på det. Är väldigt dåligt insatt i garner annars faktiskt. Har stickat sockor med Fabel, Drops Delight och Noro Silk Garden Sock. Alla samma tjocklek som mitt vanliga bomullsgarn. Och så stickade jag en tröja nyligen med Noro Furin som är tjockare.
    Har tyvärr inget bra garntips som passar nr 4. Enda rådet jag har är att köpa några olika och prova.

    Ha det gott!
    MiA

    ReplyDelete
  3. Anette!! Har varit dálig pá att báde blogga och att skriva pá sistone. Men tittar pá en massa bloggar det gör jag och háller med dej om att ovannämnda bloggar är sá himla bra och de mest inspirerade av alla.

    jag háller pá med filten och det blir ju liksom inte sá mycket nytt att blogga om. Men oj vad jag tycker om att göra ett sánt stort projekt.

    ReplyDelete

Thank you so much for visiting my world. I love reading your comments and I do my utterly best to respond to questions and sweet messages. Thank you again for popping by.

Kärlek
Annette

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...