Saturday, May 15, 2010

My crochet corner...

I visited Min Inspiration and went on a tour at MiA's creative space not long ago... It was really fun and inspiring! So I thought I would invite you to my crochet corner here at home. Join the tour! And I would love to come and visit your space too... Challange?

Jag hälsade på hos Min Inspiration och gick på rundtur hos MiA och hennes kreativa hörna för inte så länge sen. Det var riktigt kul och inspirerande! Och nu bjuder jag in dig på en rundtur hos mig och min virkhörna. Kom med! Och jag skulle gärna hälsa på hos dig med... Utmaning?

Right there in the corner of my sofa is where I hook away the most.

Där, i hörnet på min soffa sitter jag och virkar mest.


This is the accurate project basket. Full of different yarn and a few trials and projects, the square is a try out, the ripple is  astart on a baby blanket but I am not sure I want to finish it. I might use another pattern... And the red and blue stripy thing is another Hexagon Baby Cardigan in progress... I am not sure when I will finish it but I better do it soon as the baby ment for this cardigan is growing fast...

Det här är min lilla korg med dom projekt som pågår just nu. En liten rundruta som jag provat på, början på en babyfilt som jag kanske repar upp eftersom jag hittat ett nytt mönster som verkar spännande... Och den där blå och rödrandiga saken är ännu en Hexagon Baby Kofta... Men jag är osäker på när jag kommer att slutföra det projektet också fast jag får nog skynda på eftersom bebisen som ska få den växer fort. 



I always keep a project or two in my Cath Kidston crochet bag. It makes it easy to take along every time a leave the house. And I hardly ever leave the house without my Kidston bag, just in case I get a minute to hook away. 

Jag har alltid ett par projekt i min Cath Kidston virkväska. Det gör det så enkelt att ta med lite virkning sßå fort jag lämnar huset. Och jag går nästan aldrig utanför dörren utan min Kidston-väska. Man vet ju aldrig när man får tillfälle att sitta ner och virka några varv.


I have collected my thread ends in a zip lock, but I like MiA's way of collecting them in a pretty glass jar better. Got to find a glass jar. And I don't have a clue what I should do with the yarn ends, they are just to pretty to throw away...


Jag har samlat mina garnändar i en zip lock påse, men jag gillar MiAs idé om att samla dom i en söt glasburk bättre. Så nu måste jag hitta en glasburk. Jag har inte en aning om vad jag ska göra med alla garnändar eller varför jag sparar dom, dom är bara alldeles för fina för att slänga bort...



This is where I store my yarn right now. Not very inspiring or pretty at all... Short of yarn... A reason to shop til I drop in the near future. :D Can't wait!!!!


Så här förvarar jag mina garner just nu. Varken inpirerande eller fint... Dåligt med garn... En anledning att gå ut på stor shopping spree snart. :D Jag kan knappt bärga mig...


But soon it will all look all nice and yummy! This furniture piece has been a WiP for quite some time. I wrote about it last summer, here and here, stripped it down, sanded it and now I am waiting for a sunny and warm weekend to put some paint on it, dress it with some boxpaper and fill it up with all my goodies.


Men snart så kommer det se riktigtmumsigt och fint ut! Den här möbeln har varit ett projekt under ganska lång tid nu. Jag skrev om den förra sommaren, här och här, då jag lutade av den och slipade ner den. Nu väntar jag bara på en varm och solig helg så att jag klan måla den, klä den med lite hyllpapper och fylla upp den med alla mina godsaker.


And right there on the wall in my garden I photograph my creations to get the best day light. Or on the bencj, or on the table outside our little shed.


Och här på muren i min trädgård fotar jag mina kreationer föra tt få det bästa dagsljuset. Eller på bänken eller på bordet utanför lilla skjulet.


I hope you enjoyed my tour. Now I am going to sit down in my crochet corner, LISTEN to some TV and get my daily crochet injection...



Jag hoppas du gillade min lilla rundvandring. nu ska jag slå mig ner i min virkhörna. LYSSNA på TVn och få min dagliga dos av virkning. 

Ciao!



3 comments :

  1. Kul att se hur du har det. Fint.
    En kul idé som jag kanske kommer att göra ett inlágg om.
    Det är sállan som jag ser pá TV eller film däremot har jag lyssnat pá massor av filmer och program :D

    Det finns en hel del "pijos" inom yogan här med.Man kan bli lite trött pá det men det är mest synd om dom som inte fattar grejen.

    Jag skulle, med all den kunskap som jag har, kunna ha mina smá yoga-stunder härhemma. Men det är svárt. Det är som om jag MÁSTE áka iväg för att göra det.Hár hemma ser jag alltid en massa annat som máste göras.

    Igár fick jag lite panik. Fick veta att "vikarie-listan" ¨(Vet du hur det funkar med "Bolsa de empleo" i Spanien? Om du inte vet sá gör det inget, det är i alla fall himla krángligt)öppnar pá fredag och jag som har haft ett helt ár , varit arbetslös och haft all tid i världen fick nu panik och bara máste hinna göra en massa saker.

    Tror jag sätter mej ner och virkar i stället!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Nu gör jag som du Hi hi hi!!
    Glömde lämna lägesrapport om filten.
    Det fattas 1/4 av rutorna dvs bara 48 st. Jag syr i hop dom 4 och 4 och sen fattas det bara att virka runt om , ett par veckor till antar jag, Beroende pá vilket jobb och schema jag fár.

    ReplyDelete
  3. Kul att se hur ni har det! Linda

    ReplyDelete

Thank you so much for visiting my world. I love reading your comments and I do my utterly best to respond to questions and sweet messages. Thank you again for popping by.

Kärlek
Annette

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...